خیانت زناشویی : روش های مداخله و درمان

مدرس: دکتر شهرام محمدخانی (دانشیار روانشناسی بالینی دانشگاه خوارزمی)

مدت دوره: (12 ساعت)

تاریخ:  16 و 17 مرداد (ساعت 14 تا 20) 

روزهای پنج‌ شنبه و جمعه

تلفن های مرکز مشاوره کاج برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام: ۸۸۳۵۶۷۳۶- ۸۸۳۵۷۳۲۲-۰۹۱۰۹۲۹۰۰۶۷

 

خیانت یکی از مشکلات بزرگی است که به طور جدی بسیاری از روابط زناشویی را تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه تاثیرگذار بودن روابط فرا زناشویی به طور گسترده ای شناخته شده است، اما تعریف جهان شمولی از خیانت وجود ندارد. هر گونه رابطه عاطفی و جنسی خارج از روابط زناشویی که به صورت مخفیانه صورت گیرد.

خیانت مساله ای تکان دهنده برای زوج ها و خانواده ها و پدیده ای رایج برای درمانگران زوج و خانواده است. هر چند ارتباط با شخصی غیر از شریک خود ممکن است به شکل جسمانی یا عاطفی باشد، اما نتیجه نهایی این است که زمان صرف شده بین یکی از زوجین با فردی خارج از رابطۀ زناشویی برای زوج ها مساله ای جدی خواهد بود. با توجه به حساسیت موضوع آشنایی روانشناسان و مشاوران با روش های مداخله  بسیار مهم است.

در کارگاه روش های مداخله در خیانت های زناشویی شرکت کنندگان متوجه می شوند که خیانت جنسی برای افراد در تمام سنین، یکی از عمده‌ ترین دلایل شکستن قواعد ازدواج و تعهد است و به شدت بر عملکرد و ثبات رابطه اثر میگذارد، قواعد رابطه را برهم میزند، خلاف انتظارات طرف مقابل بوده؛ همچنین اعتمادی را که رابطه براساس آن شکل گرفته مخدوش مینماید. این خیانتها ممکن است به عنوان یک عامل تسهیل کننده عمل کرده و نارضایتی های بنیادی در ازدواج را ظاهر سازد که این مشکلات درنهایت ممکن است منجر به طلاق گردد.

کارگاه آموزشی روشهای مداخله در موضوع خیانت های زناشویی با رویکرد شناختی رفتاری یکپارچه نگر با هدف آشنا سازی روانشناسان و مشاوران با زنگ خطرهای خیانت، دلایل خیانت مردان و زنان، عوامل پیش بینی کننده و زمینه ساز، نشانه ها، واکنش به خیانت، فرایند بخشش و مراحل آن، راهبردهای شناختی سیستمی مداخله در روابط فرا زناشویی طراحی شده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.