مهارتهای زندگی زناشویی

مهارتهای زندگی زناشویی

نویسندگان: متیو مک­ کی، پاتریک فنینگ،کیم پالگ

مترجمان: دکتر شهرام محمدخانی (دانشیار روانشناسی بالینی دانشگاه خوارزمی)

قدرت عابدی

ناشر: انتشارات ابن سینا

 

مهارتهای زندگی زناشویی- کتاب‌های زیادی در زمینه‌ی مهارتهای زندگی زناشویی نوشته شده ‌است، با این حال، کتاب حاضر از چند جهت با سایر کتاب‌ها متفاوت است. اوّل، تأکید آن بر آموزش مهارت‌ها و تغییر عملی است نه بر نظریه‌پردازی. دوّم، سبک نگارش این کتاب به‌گونه‌ای است که خواننده می‌تواند بدون خواندن همه‌ی فصول، فقط بر فصل‌های خاصی که متناسب با نیازهای او هست، متمرکز شود.

هر فصل کتاب ساختار استانداردی دارد و بر آموزش یک مهارت خاص تأکید می‌کند. سوّم، مهارت‌هایی که در کتاب حاضر آموزش داده می‌شود، مهارت‌هایی است که بر اساس نتایج مطالعات علمی، تجارب بالینی و نظریه‌های زوج‌درمانی، از مهم‌ترین عوامل دخیل در تعارضات و مشکلات زناشویی محسوب می‌شود.

کتاب مهارتهای زندگی زناشویی شامل ۱۸ فصل است که هر فصل به یک مهارت خاص مربوط می‌شود: مهارت‌های گوش دادن، ابراز احساسات و خواسته‌های خود، تقویت متقابل، ارتباط سالم، شناسایی و تغییر تحریف‌های شناختی، مذاکره، حل مسئله، ارزیابی و تغییر راهبردهای منفی، مقابله با خشم، مقابله با همسر عصبانی، ترک موقعیت، شناسایی طرح‌واره‌های خود درباره‌ی همسرتان، ایجاد تمایز بین همسر و والدین خود، مقابله با دفاع‌های خود، شناسایی ماهیت خاص نظام زناشویی خود و مداخله در آن، شناخت انتظارات و قواعد مشکل‌ساز خود و پذیرش همسرتان بدون تلاش برای تغییر دادن او.
کتاب مهارتهای زندگی زناشویی منبعی عالی برای آموزش مهارت‌های اساسی است. با مطالعه­ ی این کتاب مهارت‌های اساسی برای زندگی زناشویی سالم را یاد خواهید گرفت.

کتاب شامل مثال‌های روشن، برگه‌های فعالیت‌ و تمرین‌های سازنده برای زوج‌ها است که به شما کمک خواهد کرد تا هر کدام از مهارت‌های آموخته‌شده را به‌خوبی درک و در عمل پیاده نمایید. 
اگرچه این کتاب به‌عنوان یک منبع خودیاری برای زوج‌های علاقه‌مند به بهبود زندگی زناشویی خود نوشته شده است، با این وجود، متخصصان روان‌شناسی، مشاوران و خانواده درمانگران می‌توانند از این کتاب به‌عنوان ابزاری برای آموزش مهارت‌های زندگی زناشویی به زوج‌ها استفاده نمایند.

لینک خرید آنلاین کتاب

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.