کارگاه آنلاین آموزش روشهای کنترل خشم برای غیر روانشناسان

کارگاه آنلاین آموزش روشهای کنترل خشم

مدرس: دکتر شهرام محمدخانی دانشیار روانشناسی بالینی دانشگاه خوارزمی و مدرس مهارتهای زندگی

مخاطبان: دانشجویان، دانش‌آموزان، والدین و زوج‌های جوان، کارکنان و مدیران

خشم یكی از هیجان‌های پیچیده انسان است. خشم واكنشی متداول نسبت به ناكامی و بدرفتاری است. همه ما در طول زندگی با موقعیت‌های خشم برانگیز روبرو می­ شویم. مشكل اصلی مرتبط با خشم این است كه اگرچه خشم بخشی از زندگی ما است ولی ما را از رسیدن به اهداف خود بازمی‌دارد. در کارگاه آموزشی روشهای کنترل خشم شما آثار و پیامدهای مشکل ساز خشم و پرخاشگری آشنا می شوید.

خشم یا عصبانیت یك نشانه است كه به ما می‌گوید اتفاقی برخلاف میل، خواسته یا نظر ما رخ داده و چیزی در محیط باید تغییر كند؛ بنابراین خشم احساس بدی نیست ولی نحوه بیان و ابراز آن می‌تواند عصبانیت را بد و خطرناك سازد. در این کارگاه روشهای کنترل خشم شما با علایم و نشانه های هشدار دهنده خشم آشنا می شوید.

خشم احساسی است كه به‌صورت بدنی (جسمانی) و هیجانی ابراز می‎شود. خشم واكنش طبیعی انسان نسبت به شرایطی است كه فرد دچار ناكامی می‎شود. این احساس می‎تواند از یك احساس خفیف ناخوشایند تا یك احساس شدید عصبانیت را در برگیرد.

خشم احساسی طبیعی و لازم است، ولی وقتی شدت آن خیلی زیاد باشد، به‌کرات اتفاق بیفتد و نحوه ابراز خشم توسط فرد مناسب نباشد، می‎تواند مشكل‎ساز شود.

نتایج مطالعات نشان می‌دهد كه افراد با مجموعه‌ای از شیوه‌های خاص ابراز خشم به دنیا نمی‌آیند. ابراز خشم یك رفتار آموخته‌شده است؛ و افراد می‌توانند راه‌های مناسب ابراز خشم را یاد بگیرند. شرکت در کارگاه آموزشی روشهای کنترل خشم فرصت مناسبی برای یادگیری روشها و تکنیکهای مدیریت خشم است.

اگر جز کسانی هستید که به راحتی عصبانی می شوید و به خاطر خشم و عصبانیت دچار دردسر شده و روابط شما آسیب دیده است، کارگاه آموزشی روشهای کنترل خشم برای شما بسیار مفید خواهد بود.

آنچه در کارگاه روش های کنترل خشم می‌آموزید:

  • پی بردن به ماهیت هیجان خشم و اثرات آن
  • درک تفاوت بین احساسات منفی و رفتار منفی
  • شناسایی علائم هشداردهنده خشم
  • شناخت عوامل برانگیزاننده خشم
  • نقش ارزیابی‌های شناختی در ایجاد خشم
  • آشنایی با روش‌های فوری و بلندمدت کنترل خشم
  • كسب توانایی كنترل خشم در موقعیت‌های مختلف

تسهیلات کارگاه:

ارائه صدای ضبط‌شده استاد در پایان دوره

تلفن‌های مرکز مشاوره کاج برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام:

۸۸۳۵۷۳۲۲–۸۸۳۵۶۷۳۶-۰۹۱۰۹۲۹۰۰۶۷-۰۹۳۹۱۹۶۸۳۰۲

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.