خدمات روانشناسی برای سازمانها و مراکز صنعتی

خدمات روانشناسی برای سازمانها

امروزه کشور ما همراه با رشد سازمان­ها و صنایع در سراسر جهان، در آستانه توسعه اقتصادی و صنعتی قرار گرفته است. از سوی دیگر، گسترش، پیچیدگی و تنوع مشکلات اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی باعث فرسودگی زودهنگام کارکنان و بازنشستگی پیش از موعد آنها گردیده است. از آنجایی که سعادت و ثروت هر ملت وابسته به نیروی کار مردم آن است، خدمات روانشناسی برای سازمانها با به­ کارگیری اصول روانشناختی در جنبه­ های مختلف محیط کار مثل بهره ­وری و رفتار سازمانی قادر است همگام و هماهنگ با سایر واحدهای سازمان در رشد و پیشرفت صنایع سهیم باشد. بنابراین، استفاده از خدمات مشاوره و روانشناسیِ صنعتی و سازمانی یکی از ضرورت­های تولید بهینه به شمار می­ آید و بدون اینگونه خدمات، کیفیت تولید و دستیابی به اهداف راهبردی و ماموریت­های سازمانی در دنیای پر رقابت فعلی با مشکل روبرو است.

نقش خدمات مشاوره و روان­شناسی در پیشگیری از آسیب­ها و ارتقا سطح بهداشت روان سازمان، کارکنان و خانواده­ های ایشان غیر قابل انکار است. خدمات روانشناسی برای سازمانها با برخورداری از روش ­شناسی علمی به حل و فصل مشکلات فردی و اجتماعیِ کارکنان پرداخته و می­ تواند تخصص و توان کارکنان را در اختیار اهداف و ماموریت­ های سازمان قرار دهد. بهبود رضایت کارکنان، چگونگی شناخت منابع انسانی، کمک به توسعه و پیشگیری از فرسودگی آن، افزایش انگیزه کارکنان، بهبود کیفیت محیط کار، جلوگیری از پیری زودرس سازمان و کاهش تعارض کار-خانواده از پیامدهای استفاده از خدمات مشاوره ­ای و روان­شناسی خواهد بود که بهره وری، سلامت و شادابی را در کارکنان و سازمان تا حدود زیادی تضمین می­ کند. این امر به نوبه خود منجر به ایجاد شایستگی در کارکنان شده و باعث سرعت بخشیدن به اجرای برنامه­ های سازمان و به تبع آن موفقیت سازمان می­ گردد.

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره کاج با مجوز سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران به شماره پروانه (۳۱۴) با بهره­ گیری از کادری مجرب از اساتید و متخصصان برجسته روانشناسی و مشاوره در حیطه های مختلف شغلی، شخصیت و صنعتی، سازمانی افتخار دارد تحت عنوان خدمات روانشناسی برای سازمانها و محیط های شغلی، خدمات گستردۀ روانشناسی و مشاوره در زمینه­ های ذیل را به آحاد مختلف جامعه، دانشجویان روانشناسی و مشاوره، سازمان­ها، شرکت­ها و صنایع دولتی و غیردولتی ارائه نماید:

مشاوره و روان­ درمانی فردی و گروهی با هدف درمان مشکلات روانشناختی از قبیل اضطراب، افسردگی و وسواس، اعتیاد و رفتارهای پرخطر، مشکلات تحصیلی، مشکلات رفتاری کودکان و نوجوانان، مسایل فردی، بین­فردی، زناشویی و خانوادگی، مشاوره پیش از ازدواج و …

اجرای انواع آزمون­های روانشناختی با هدف سنجش مشکلات و توانمندی­ های روانشناختی و شناختی و نیز تسهیل فرایند درمانی

آموزش­ های عمومی در قالب برگزاری کارگاه­ های عمومی با هدف پیشگیری از مشکلات و مسائل فردی و بین فردی و افزایش بهزیستی و سلامت روان. برخی از این کارگاه­ها عبارتند از آموزش مهارت­های زندگی، آموزش مهارت­های فرزندپروری، آموزش مهارت­های مقابله با استرس، افسردگی و راه­های مقابله با آن، آموزش مهارت­های ارتباطی موثر و …

آموزش­ های تخصصی در قالب برگزاری کارگاه­ های تخصصی برای دانشجویان یا فارغ التحصیلان روانشناسی و مشاوره و سایر رشته های مرتبط با هدف ارتقاء دانش و مهارت­های تخصصی. برخی از این کارگاه­ ها عبارتند از مربی­گری مهارت­های زندگی، رویکردهای کلاسیک و نوین در روان­درمانی اختلال­های روانی مانند اضطراب، وسواس و افسردگی، آزمون­های روانشناختی پرکاربرد، آموزش مشاوره پیش از ازدواج، پروپوزال ­نویسی، روش­های پژوهش کمی، کیفی و ترکیبی و …

اجرای دوره­ های تخصصی کارورزی و سوپرویژن در رشته های روان­شناسی و مشاوره با هدف آموزش و تربیت درمانگران حرفه­ ای جهت انجام وظایف تخصصی و حرفه ­ای. این دوره­ های شامل آموزش ارزیابی و تشخیص بالینی، آسیب­ شناسی روانی، رویکردها و راهبردهای درمانی، توانمندسازی روانی- اجتماعی، آگاهی از اصول اخلاق و استانداردهای حرفه­ ای و … است که از طریق یادگیری فعال، مشارکتی و مبتنی بر ایفای نقش و نمایش فیلم صورت می­ گیرد.

ارائه خدمات روان­شناسی صنعتی- سازمانی در زمینه­ های آموزشی، پژوهشی و مشاوره ­ای به ادارات، شرکت­ها، مراکز و سازمان­های دولتی و خصوصی با هدف رفع موانع و مشکلات سازمانی، بهبود سلامت کارکنان و افزایش بهره­ وری منابع انسانی.

مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره کاج با هدف کمک به تعالی سرمایه ­های انسانی سازمان­های کشور تلاش دارد نقشی هر چند کوچک در جهت اعتلای فرآیندهای مدیریت منابع انسانی، شایسته ­گزینی، شایسته­ پروری و شایسته ­سالاری سازمانی ایفا نماید. این مرکز آمادگی خود را به منظور ارائه طیف وسیعی از خدمات روانشناسی، مشاوره و روانشناسی صنعتی و سازمانی در قالب عقد قرارداد با سازمان­ها و شرکت­های دولتی و غیردولتی اعلام می­کند. خدمات مرکز در این حوزه عبارتند از:

خدمات پژوهشی (طرح­ها و پروژه ­ها)
۱٫       طراحی و اجرای کانون­های ارزیابی و توسعه مبتنی بر مدل­ های شایستگی مشاغل کارکنان و مدیران
۲٫       تحلیل روانشناختی و جامع نظام ارزیابی عملکرد کارکنان و مدیران
۳٫       عارضه یابی و شناخت سازمانی مسائل و مشکلات منابع انسانی
۴٫       تجزیه و تحلیل مشاغل سازمانی
۵٫       مصاحبه­ های استخدامی و گزینش کارکنان و مدیران
۶٫       پایش ادواری سلامت و بهداشت روان کارکنان
۷٫       ارزیابی رضایتمندی شغلی و تعهد سازمانی کارکنان و مدیران
۸٫       شناسایی الگوی بهینه نوبتکاری (کار در شرایط اقماری)

 ­

خدمات آموزش عمومی (کارکنان و خانواده­ های ایشان)
۱٫       کارگاه مهارت­های زندگی
۲٫       کارگاه مدیریت استرس
۳٫       کارگاه هوش هیجانی
۴٫       آموزش های پیش از ازدواج
۵٫       کارگاه مهارت­های ارتباطی موثر
۶٫       اجرای سمینارهای روانشناسی در طول سال به منظور ارتقاء سلامت روان کارکنان و خانواده ­های ایشان
خدمات آموزش تخصصی (کارکنان و مدیران)
۱٫       کارگاه اصول روان­شناسی برای مدیران و سرپرستان
۲٫       کارگاه روان­شناسی مصرف ­کننده و ارتباط با مشتری
۳٫       کارگاه مدیریت استرس­ های شغلی
۴٫       کارگاه فرسودگی شغلی و راه­ های مقابله با آن
۵٫       کارگاه مهارت­های ارتباطی برای مدیران
۶٫       کارگاه بهداشت روانی در محیط کار
۷٫       کارگاه سرمایه­ های روانشناختی سازمان
۸٫       کارگاه فنون و مهارت­ های ترغیب و متقاعدسازی
۹٫       کارگاه اصول و فنون مذاکره
۱۰٫  کارگاه روانشناسی تبلیغات
۱۱٫  کارگاه آموزش زبان بدن برای مدیران
۱۲٫  کارگاه کاربرد روان شناسی در حل مشکلات سازمانی
۱۳٫  کارگاه مدیریت بحران
۱۴٫  کارگاه مدیریت تعارض
خدمات مشاوره ­ای (کارکنان و خانواده ­های ایشان)
۱٫       مشاوره فردی و گروهی
۲٫       برنامه­ ریزی و مشاوره شغلی
۳٫       برنامه ­ریزی و مشاوره تحصیلی
۴٫       مشکلات رفتاری کودک و نوجوان
۵٫       اجرای انواع آزمون­های روان­شناختی، هوش و شخصیت
۶٫       مشکلات زناشویی و خانوادگی
۷٫       مشاوره­ های غیرحضوری (تلفنی)

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.