مجموعه کامل مهارت های زندگی

مؤلف: کریس ال. کلینکه

مترجم: دکتر شهرام محمدخانی

 دانشیار روانشناسی بالینی  دانشگاه خوارزمی تهران

انتشارات رسانه تخصصی

مهارت های زندگی – امروزه علی‌رغم ایجاد تغییرات عمیق فرهنگی و تغییر در شیوه‌های زندگی، بسیاری از افراد در رویارویی با مسائل زندگی فاقد توانایی‌های لازم و اساسی هستند و همین امر آنان را در مواجهه با مسائل و مشکلات زندگی روزمره آسیب‌پذیر کرده است. همه‌ی ما در زندگی با چالش‌ها و مشکلاتی مواجه می‌شویم، با این حال هر کس به شیوه‌ی خاص خود به مسائل پاسخ می‌دهد. برخی‌ها هنگام روبرو شدن با مشکلات می‌کوشند با ارزیابی درست و منطقی موقعیت و با استفاده از راهبردهایی مانند مسئله گشایی، تفکر مثبت و استفاده‌ی مؤثر از سیستم‌های حمایتی با موقعیت مقابله کنند. در مقابل، برخی دیگر به‌جای مقابله‌ی سازگارانه با مسائل، سعی می‌کنند به روش‌های مختلف مانند پناه بردن به الکل و مواد مخدر و سایر راهبردهای ناکارآمد از رویارویی با مشکلات اجتناب کنند.

کتاب مهارت‌ های زندگی که تا کنون ۲۰ بار تجدید چاپ شده است، مهارت‌های مقابله‌ای مؤثر را به شما می‌آموزد و کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشید. همچنین این کتاب نوعی نگرش مقابله‌ای به شما می‌بخشد، بدین معنا که بدون توجه به میزان دشواری مسائل می‌توانید از عهده‌ی آن برآیید. مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب، تنهایی، طردشدگی، کمرویی، خشم، تعارض در روابط بین فردی، شکست و فقدان از جمله مشکلات بهداشت روانی هستند که بسیاری از افراد جامعه با آن دست‌به‌گریبان‌اند و به‌نوعی ریشه‌ی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی (اعتیاد، بزه‌کاری، خودکشی و …) محسوب می‌شوند.

 در کتاب مهارت های زندگی شما با روش‌های مؤثر مقابله با این قبیل مشکلات آشنا می‌شوید. تمرکز اصلی کتاب بر مهارت‌هایی است که اثربخشی‌شان در مقابله با مشکلات خاص در پژوهش‌های متعدد به اثبات رسیده است. کارکنان بهداشت روان (روانشناسان، مشاوران، مددکاران و…) می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. همچنین می‌توان از کتاب مهارت های زندگی به عنوان مکملی برای درس مهارت‌ های زندگی بهره برد.

لینک خرید آنلاین کتاب

ممکن است شما دوست داشته باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.